Friday, May 20, 2011

The Turning of a New Leaf

Suamiku membaca ta'liq
Setahun lalu, pada 21 Mei 2010 bertempat di Masjid Al-Falah Usj 9 Subang Jaya, kami diijabkabulkan oleh ayahku sendiri sebagai wali. Alhamdulillah setahun berlalu, kami berjaya menempuhinya suka duka, susah payah, pahit manis bersama-sama.


Di awal perkahwinan kami, masing-masing sedang melanjutkan pelajaran ke peringkat Master. Alhamdulillah beberapa bulan kemudian, suamiku mendahului menghabiskan Master-nya di INCEIF di dalam bidang Islamic Finance dan meneruskan Praktikal-nya di PriceWaterHouse Coopers di bahagian Syariah Auditing.


Di mana, aku pula di sambil melanjutkan pelajaran ku di peringkat Master di UIAM di dalam bidang Banking Law, aku juga seorang pelatih di dalam kamar (chambering student/ pupillage in chamber) di Tetuan Michael Chen & Co. di Petaling Jaya. Alhamdulillah, sembilan bulan berlalu, kini aku berjaya menghabiskan 9 bulan di sana.


Kini, usia perkahwinan kami menjengah 1 tahun. Alhamdulillah, kami bakal menimang cahaya mata dalam masa terdekat. Doakan kebahagiaan dan kesejahteraan kami.


Membatalkan air sembahyang.




No comments:

Post a Comment